Detailed Information on Publication Record
2015
Propojení výuky chemie a anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
CÍDLOVÁ, Hana, Jan NEKVAPIL and Martin ŠUSTRBasic information
Original name
Propojení výuky chemie a anglického jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity
Name (in English)
Interconnection of teaching chemistry and English at Faculty of Education, Masaryk University
Authors
CÍDLOVÁ, Hana, Jan NEKVAPIL and Martin ŠUSTR
Edition
Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Chemie; angličtina; angličtina pro chemiky; chemie pro studenty anglického jazyka; výuka
Keywords in English
Chemistry; English; English for Chemists; Chemistry for English Language Learners; Education
Změněno: 1/12/2015 08:56, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Přednáška referuje o zavedení nového vyučovacího předmětu pro studenty Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (především oboru Pedagogické asistentství chemie pro základní školy a Učitelství chemie pro základní školy), nazvaného Compendium of Chemistry. Předmět byl zaveden díky řešení grantového projektu MUNI/FR/0026/2014. Presentace nejprve informuje o dosažených výsledcích (zejména zakoupené učebnice a vytvořený elektronický studijní materiál). V druhé části pak příspěvek referuje o zkušenostech studentů, kteří předmět Compendium of Chemistry absolvují v prvním roce po jeho zavedení do výuky.
In English
The presentation informs about the introduction of new teaching subject for students of the Faculty of Education, Masaryk University (mainly the field of study Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry), named Compendium of Chemistry. The subject was introduced through the grant project MUNI/FR/0026/2014. The article reports first about the results achieved (particularly newly purchased textbooks and newly created electronic study material). In the second part, the presentation informs about the experience of students that attend the subject Compendium of Chemistry in the first year of its introduction into teaching.
Links
MUNI/FR/0026/2014, interní kód MU |
|