C 2015

Personality Development: Systems Theories

MILLOVÁ, Katarína a Marek BLATNÝ

Základní údaje

Originální název

Personality Development: Systems Theories

Autoři

MILLOVÁ, Katarína a Marek BLATNÝ

Vydání

2nd. ed. Amsterdam, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, od s. 879-883, 5 s. Volume 17, 2015

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50101 Psychology

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-0-08-097087-5

DOI

http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.23035-3

Klíčová slova anglicky

personality development; system theories

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2018 10:01, PhDr. Katarína Millová, Ph.D.

Anotace

V originále

Developmental systems theories are an important part of modern research of human development. These theories see individuals as a part of a developmental system. The system is composed of the individual and also of the environment. The theories emphasize the holistic principle in research and reject any form of reductionism. Developmental systems theories include dynamic systems theory, developmental contextualism, person–context interaction theory, and holistic, developmental, systems-oriented perspective. Unlike the dynamical systems theory, which is a mathematical construct, the dynamic systems theory of Esther Thelen and Linda Smith is primarily nonmathematical and comprises qualitative theoretical propositions in behavioral biology and is the broadest and most encompassing of all development theories.
Zobrazeno: 9. 11. 2024 16:56