W 2015

Hry série Děti světa jako tréninkový nástroj mezikulturní komunikace

MARTÍNKOVÁ, Anastasiia

Basic information

Original name

Hry série Děti světa jako tréninkový nástroj mezikulturní komunikace

Name (in English)

Games Children of the World as a training tool for intercultural communication

Authors

MARTÍNKOVÁ, Anastasiia (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution)

Edition

2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00085314

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords in English

multilingualism; creativity; intercultural competence; innovative game technologies
Změněno: 11/2/2016 23:12, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Hra je neoddělitelnou součástí života, která se zrcadlí v kultuře. Inovační sada her Děti světa napomáhá začlenění hráčů (jak dětí, tak dospělých) do multikulturního prostředí a stává se tak stává vhodnou pomůckou ve sféře státního, neformálního či celoživotního vzdělávání (výuka cizích jazyků), při práci s migranty v integračních centrech, ve volnočasových aktivitách (dětský tábor, výlet s přáteli) atd.Na workshopu si vyzkoušíme 3 hry ze série Děti světa, jejichž úspěšná aplikace již proběhla na seminářích v RF (Tatarstán) a Španělsku: «Semtamkuk», «Mluvidrom», «Rozumíme si i beze slov?, aneb Gestofon». Každá z her má mimo jiné sloužit k nácviku mezikulturní komunikace, procvičování slovní zásoby a gramatiky, řečových dovedností a přepínání jazykových kódů. Seznámení s cizí kulturou vyžaduje tvůrčí přístup, což přispívá k zachování a rozvoji lingvokulturní kreativity.

In English

Games are an inseparable part of our life, which is reflected in the culture. Innovative games Children of the World facilitates the inclusion of players (both children and adults) into a multicultural environment and becoming becomes a suitable tool in the realm of the state, informal and lifelong learning (teaching of foreign languages), while working with migrants in integration centers, leisure activities (children's camp, a trip with friends) atd. Each of the games can be used to practice intercultural communication, vocabulary and grammar, language skills and language code-switching .