Detailed Information on Publication Record
2015
Hry série Děti světa jako tréninkový nástroj mezikulturní komunikace
MARTÍNKOVÁ, AnastasiiaBasic information
Original name
Hry série Děti světa jako tréninkový nástroj mezikulturní komunikace
Name (in English)
Games Children of the World as a training tool for intercultural communication
Authors
MARTÍNKOVÁ, Anastasiia (643 Russian Federation, guarantor, belonging to the institution)
Edition
2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00085314
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
multilingualism; creativity; intercultural competence; innovative game technologies
Tags
Změněno: 11/2/2016 23:12, Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
V originále
Hra je neoddělitelnou součástí života, která se zrcadlí v kultuře. Inovační sada her Děti světa napomáhá začlenění hráčů (jak dětí, tak dospělých) do multikulturního prostředí a stává se tak stává vhodnou pomůckou ve sféře státního, neformálního či celoživotního vzdělávání (výuka cizích jazyků), při práci s migranty v integračních centrech, ve volnočasových aktivitách (dětský tábor, výlet s přáteli) atd.Na workshopu si vyzkoušíme 3 hry ze série Děti světa, jejichž úspěšná aplikace již proběhla na seminářích v RF (Tatarstán) a Španělsku: «Semtamkuk», «Mluvidrom», «Rozumíme si i beze slov?, aneb Gestofon». Každá z her má mimo jiné sloužit k nácviku mezikulturní komunikace, procvičování slovní zásoby a gramatiky, řečových dovedností a přepínání jazykových kódů. Seznámení s cizí kulturou vyžaduje tvůrčí přístup, což přispívá k zachování a rozvoji lingvokulturní kreativity.
In English
Games are an inseparable part of our life, which is reflected in the culture. Innovative games Children of the World facilitates the inclusion of players (both children and adults) into a multicultural environment and becoming becomes a suitable tool in the realm of the state, informal and lifelong learning (teaching of foreign languages), while working with migrants in integration centers, leisure activities (children's camp, a trip with friends) atd. Each of the games can be used to practice intercultural communication, vocabulary and grammar, language skills and language code-switching .