Detailed Information on Publication Record
2015
L aventure de la lecture
BAKEŠOVÁ, VáclavaBasic information
Original name
L aventure de la lecture
Name in Czech
Dobrodružství četby
Name (in English)
The adventure of reading
Authors
BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Les enjeux du jeu, p. 35-42, 8 pp. 2015
Publisher
Gaudeamus
Other information
Language
French
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00085358
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7435-623-0
Keywords (in Czech)
čtení; čtenář; hravé přístupy ke čtení; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan
Keywords in English
reading; reader; playful approaches; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2016 12:48, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
V originále
Cette étude est une analyse de différentes positions susceptibles de jouer un role important dans le processus de l éveil de la motivation pour la lecture (parents, chercheurs, enseignants et lecteurs). Elle est basée sur les idées de Daniel Pennac (et de son livre Comme un roman) et Pierre Bayard (et de son texte Comment parler des livres que l on n a pas lus) et est une réflexion sur le role des livres dans un cadre scolaire.
In Czech
Tato studie analyzuje různé role, které by mohly hrát důležitou úlohu v procesu probouzení motivace ke čtení (rodiče, výzkumní pracovníci, učitelé a čtenáři). Je založena na myšlenkách Daniela Pennaca (a jeho knihy Jako román), Pierra Bayarda (a jeho textu Jak mluvit o knihách, které jsme nečetli) a je reflexí o úloze knih ve školním prostředí.
In English
This study is the analysis of different positions likely to play an important role in the process of the awakening of the motivation for reading (parents, researchers, teachers and readers). It is based on the ideas of Daniel Pennac (and his book Comme un roman) and Pierre Bayard (with his text Comment parler des livres que l on n a pas lus) and reflects on the role of books in a school setting.