D 2015

L aventure de la lecture

BAKEŠOVÁ, Václava

Basic information

Original name

L aventure de la lecture

Name in Czech

Dobrodružství četby

Name (in English)

The adventure of reading

Authors

BAKEŠOVÁ, Václava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Les enjeux du jeu, p. 35-42, 8 pp. 2015

Publisher

Gaudeamus

Other information

Language

French

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00085358

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7435-623-0

Keywords (in Czech)

čtení; čtenář; hravé přístupy ke čtení; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan

Keywords in English

reading; reader; playful approaches; Daniel Pennac; Pierre Bayard; Yael Hassan

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/3/2016 12:48, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cette étude est une analyse de différentes positions susceptibles de jouer un role important dans le processus de l éveil de la motivation pour la lecture (parents, chercheurs, enseignants et lecteurs). Elle est basée sur les idées de Daniel Pennac (et de son livre Comme un roman) et Pierre Bayard (et de son texte Comment parler des livres que l on n a pas lus) et est une réflexion sur le role des livres dans un cadre scolaire.

In Czech

Tato studie analyzuje různé role, které by mohly hrát důležitou úlohu v procesu probouzení motivace ke čtení (rodiče, výzkumní pracovníci, učitelé a čtenáři). Je založena na myšlenkách Daniela Pennaca (a jeho knihy Jako román), Pierra Bayarda (a jeho textu Jak mluvit o knihách, které jsme nečetli) a je reflexí o úloze knih ve školním prostředí.