LOJDOVÁ, Kateřina. Spolupráce studentů učitelství s cvičnými učiteli v průběhu vyučování. In Konference Učitelské praxe: současné poznatky a perspektivy pořádaná katedrou pedagogiky PdF MU, Brno. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spolupráce studentů učitelství s cvičnými učiteli v průběhu vyučování
Název anglicky Cooperation of Student Teachers with their Mentors during Teaching Practice
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina.
Vydání Konference Učitelské praxe: současné poznatky a perspektivy pořádaná katedrou pedagogiky PdF MU, Brno, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky cviční učitelé; kvalitativní výzkum; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky mentors; student teachers; qualitative research
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 24. 2. 2016 11:36.
Anotace
Příspěvek vychází z kvalitativní analýzy videozáznamů výuky a z hloubkových rozhovorů s osmi studenty učitelství. Zachycuje podoby spolupráce studenta učitelství s cvičným učitelem skrze metaforicky pojmenované komplementární role studenta učitelství a cvičného učitele. V těchto rolích se odlišuje míra autonomie studenta učitelství a míra kontroly cvičného. Hovoříme o komplementárních rolích partner-partner, tonoucí-záchranář a černý pasažér-revizor.
Anotace anglicky
This paper is based on qualitative analysis of videorecordings of teaching practice and in-depth interviews with 8 student teachers during their long term practice. As a result, we describe three complementary roles of student teachers and their mentors. These roles differ in autonomy of student teachers and control of their mentor.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:17