Detailed Information on Publication Record
2015
Způsoby využívání digitálních technologií vysokoškolskými studenty
STAUDKOVÁ, HanaBasic information
Original name
Způsoby využívání digitálních technologií vysokoškolskými studenty
Name (in English)
Ways of using digital technology in learning of university students
Authors
STAUDKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2015, 0031-3815
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00085367
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
digital technology; learning in higher education; didactic functions; learning process; self-directed learning
Tags
Reviewed
Změněno: 23/3/2016 16:42, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Studie se věnuje způsobům využívání digitálních technologií ve vysokoškolském vzdělávání. Prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření hledá odpověď na otázku, jak jsou v současné době využívány digitální technologie v běžné studijní praxi. Pozornost je zaměřena na regulační pozadí způsobů využívání digitálních technologií, především v jejich dominantní didaktické funkci "nosič obsahu".
In English
This article examines the ways of using digital technology in higher education. By applying the means of qualitative research it provides answers to questions concerned with actual usage of digital technology in common learning experience. The research is focused on the regulation background of employing digital technology, specifically in its dominant didactic function described as the "content medium".
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
| ||
MUNI/21/STA/2014, interní kód MU |
|