J 2015

Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy

ČINČERA, Jan

Basic information

Original name

Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy

Name in Czech

Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy

Name (in English)

Application of the RWL model for evaluation of a residential environmental program

Authors

ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Envigogika: Charles University E-journal for Environmental Education, 2015, 1802-3061

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14230/15:00085373

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

Evaluace programu; Real World Learning; pozorování, environmentální výchova

Keywords in English

program evaluation; Real World Learning; observation; environmental education

Tags

Reviewed
Změněno: 23/12/2015 09:47, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek na konkrétním příkladu diskutuje možnosti využití modelu Real World Learning (RWL) pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy. Ukazuje využití modelu pro vstupní analýzu programu, stanovení zcitlivujících kategorií a následné pozorování pro- gramu. V závěrečné části diskutuje silné stránky i limity využití modelu v evaluační praxi. Model je celkově hodnocen jako užitečný, ale i náročný nástroj vyžadující zkušeného evaluátora.

In English

On the basis of a specific example, the article discusses an application of the Real World Learning (RWL) model for an evaluation of a residential, environmental education program. It describes application of the model for an entry program analysis, formulation of key concepts and follow-up observation of the program. In its final part it discusses strong and weak points of application of the model in evaluation practice. The model is evaluated as a useful but demanding tool requiring experienced evaluators.