Detailed Information on Publication Record
2015
Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy
ČINČERA, JanBasic information
Original name
Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy
Name in Czech
Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy
Name (in English)
Application of the RWL model for evaluation of a residential environmental program
Authors
ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Envigogika: Charles University E-journal for Environmental Education, 2015, 1802-3061
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/15:00085373
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
Evaluace programu; Real World Learning; pozorování, environmentální výchova
Keywords in English
program evaluation; Real World Learning; observation; environmental education
Tags
Reviewed
Změněno: 23/12/2015 09:47, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.
V originále
Článek na konkrétním příkladu diskutuje možnosti využití modelu Real World Learning (RWL) pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy. Ukazuje využití modelu pro vstupní analýzu programu, stanovení zcitlivujících kategorií a následné pozorování pro- gramu. V závěrečné části diskutuje silné stránky i limity využití modelu v evaluační praxi. Model je celkově hodnocen jako užitečný, ale i náročný nástroj vyžadující zkušeného evaluátora.
In English
On the basis of a specific example, the article discusses an application of the Real World Learning (RWL) model for an evaluation of a residential, environmental education program. It describes application of the model for an entry program analysis, formulation of key concepts and follow-up observation of the program. In its final part it discusses strong and weak points of application of the model in evaluation practice. The model is evaluated as a useful but demanding tool requiring experienced evaluators.