k 2015

Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?

LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS

Základní údaje

Originální název

Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?

Název anglicky

How do Student Teachers Use Power in the Classroom?

Autoři

LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí)

Vydání

23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00081358

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

moc; smíšený výzkum; studenti učitelství

Klíčová slova anglicky

power; mixed methods design; student teachers
Změněno: 4. 4. 2016 11:28, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek pojednává o podobách moci ve školních třídách studentů učitelství. V rámci projektu GAČR GA13-24456S analyzujeme výuku 8 studentů učitelství v průběhu jejich dlouhodobé praxe (6 vyučovacích hodin u každého studenta). Naším cílem je popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměřujeme se přitom na donucovací, odměňovací, legitimní, referenční a expertní moc vycházející z teorie Frenche a Ravena (1959).

Anglicky

This paper focuses on power relationships in the classes taught by student teachers. We analyse 8 student teachers during their long term practice (6 classes for each student teacher). The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools. We focus on power bases defined by French and raven (1959): reward, coercive, legitimate, referent, expert.

Návaznosti

GA13-24456S, projekt VaV
Název: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství