2015
Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?
LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKASZákladní údaje
Originální název
Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?
Název anglicky
How do Student Teachers Use Power in the Classroom?
Autoři
LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí)
Vydání
23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, 2015
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00081358
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
moc; smíšený výzkum; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky
power; mixed methods design; student teachers
Změněno: 4. 4. 2016 11:28, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Příspěvek pojednává o podobách moci ve školních třídách studentů učitelství. V rámci projektu GAČR GA13-24456S analyzujeme výuku 8 studentů učitelství v průběhu jejich dlouhodobé praxe (6 vyučovacích hodin u každého studenta). Naším cílem je popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměřujeme se přitom na donucovací, odměňovací, legitimní, referenční a expertní moc vycházející z teorie Frenche a Ravena (1959).
Anglicky
This paper focuses on power relationships in the classes taught by student teachers. We analyse 8 student teachers during their long term practice (6 classes for each student teacher). The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools. We focus on power bases defined by French and raven (1959): reward, coercive, legitimate, referent, expert.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaV |
|