LOJDOVÁ, Kateřina a Josef LUKAS. Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě? In 23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak studenti učitelství pracují s mocí ve školní třídě?
Název anglicky How do Student Teachers Use Power in the Classroom?
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef LUKAS (203 Česká republika, domácí).
Vydání 23. výroční konference ČAPV, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081358
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky moc; smíšený výzkum; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky power; mixed methods design; student teachers
Změnil Změnil: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Změněno: 4. 4. 2016 11:28.
Anotace
Příspěvek pojednává o podobách moci ve školních třídách studentů učitelství. V rámci projektu GAČR GA13-24456S analyzujeme výuku 8 studentů učitelství v průběhu jejich dlouhodobé praxe (6 vyučovacích hodin u každého studenta). Naším cílem je popsat, jak je moc ve třídách studentů učitelství vyjednávána, udržována a vnímána. Zaměřujeme se přitom na donucovací, odměňovací, legitimní, referenční a expertní moc vycházející z teorie Frenche a Ravena (1959).
Anotace anglicky
This paper focuses on power relationships in the classes taught by student teachers. We analyse 8 student teachers during their long term practice (6 classes for each student teacher). The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools. We focus on power bases defined by French and raven (1959): reward, coercive, legitimate, referent, expert.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaVNázev: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:52