THOMAS, James Edward, Adam KILGARIFF, Simon SMITH a Fredrik MARCOWITZ. Corpora and Language Learning with the Sketch Engine and SKELL. Revue Française de Linguistique Appliquée. Paris: Publications linguistiques, roč. 20, č. 1, s. 61-80. ISSN 1386-1204. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Corpora and Language Learning with the Sketch Engine and SKELL
Autoři THOMAS, James Edward (36 Austrálie, domácí), Adam KILGARIFF (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant), Simon SMITH (826 Velká Británie a Severní Irsko) a Fredrik MARCOWITZ (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání Revue Française de Linguistique Appliquée, Paris, Publications linguistiques, 2015, 1386-1204.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Revue Française de Linguistique Appliquée
Impakt faktor Impact factor: 0.031
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085436
Organizační jednotka Filozofická fakulta
UT WoS 000355571100005
Klíčová slova anglicky corpora; language teaching; Sketch Engine; SKELL; learner corpus; data-driven learning
Štítky mzok, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 4. 5. 2016 13:43.
Anotace
We introduce the idea of using corpora – the linguist's name for "big data" – in language research, and sketch its history, first in linguistics in general, then in language learning and teaching. We then take a careful look at the hazards of using corpora in language learning, and arrive at some maxims for when and how they have a place: firstly, don't scare the students; then, use the corpus when the dictionary does not tell you enough, and moreover, disguise the corpus as a dictionary. We then introduce Sketch Engine, and show how it implements these ideas through SKELL, its language-learner interface. We show how corpora can be used, both in the classroom, and in the background, for syllabus design, where we have used corpora of learner output to identify patterns of overuse and underuse, with implications for what needs teaching.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 21:50