D 2015

CAD a vizualizace ve výuce technické grafiky

HODIS, Zdeněk, Jiří HRBÁČEK and Martin KUČERA

Basic information

Original name

CAD a vizualizace ve výuce technické grafiky

Name (in English)

CAD and visualization in teaching technical graphic

Authors

HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin KUČERA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, XXXIII International Colloquium on the Management of Educational Process, p. 1-7, 7 pp. 2015

Publisher

Univerzita obrany

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00085438

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-995-4

Keywords (in Czech)

CAD; technické vzdělávání, základní škola

Keywords in English

CAD; technical education; primary school

Tags

Reviewed
Změněno: 23/2/2016 10:15, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Abstract

V originále

Vědecká studie se zabývá vzděláváním učitelů technické a informační výchovy MU - PedF Brno v oblasti 2D a 3D CAD. Počítačová podpora konstruování nabízí zajímavé nástroje nejen pro oblast technického kreslení, ale i jako nástroj vhodný k vizualizaci navrženého výrobku. V předložené studii jsou porovnány 3 konkrétní programy (progeCAD, Autodesk Inventor a SketchUp) v odborné výuce k přípravě učitelů pro ZŠ. Součástí studie je i dotazníkové šetření týkající se této problematiky mezi učiteli působícími na ZŠ.

In English

The contribution deals with teacher training technical education and information MU - PedF Brno in 2D and 3D CAD. Computer Aided Design offers an interesting tool not only for technical drawing, but also as a tool suitable for visualization designed product. In the present study compares three specific programs (progeCAD, Autodesk Inventor and SketchUp) in education to prepare teachers for primary schools. The study is a survey on this issue among teachers teaching at primary schools.