PERUTKOVÁ, Jana. Anagilda a Alessandro in Persia v Jaroměřicích. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – IV. díl. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2015, roč. 47, č. 5, s. 6-17. ISSN 0862-8505.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Anagilda a Alessandro in Persia v Jaroměřicích. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – IV. díl
Název anglicky Anagilda and Alessandro in Persia in Jaroměřice. The performance practice at the Jaroměřice castle in the first half of the 18th century - Part IV.
Autoři PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Opus musicum, Brno, Opus musicum, 2015, 0862-8505.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085496
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky opera seria; 1. polovina 18. století; Jaroměřice; Morava; Questenberg; Antonio Gaetano Pampani; Domenico Paradies
Klíčová slova anglicky opera seria; first half of the 18th century; Jaroměřice; Moravian; Questenberg; Antonio Gaetano Pampani; Domenico Paradies
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 23. 3. 2016 14:45.
Anotace
Studie pojednává o dvou operách, jejichž unikátně dochované partitury pocházejí z majetku hraběte Johanna Adama Questenberga. U opery Anagilda, která byla dosud považována za sporné dílo Riccarda Broschiho, bylo prokázáno autorství Antonia Gaetana Pampaniho. Libretistou tohoto díla byl Antonio Zaniboni, nikoliv Girolamo Gigli. Několik árií z této partitury bylo pak dále převzato do partitury Alessandro in Persia Piera Domenica Paradiese, o níž pojednává druhá část této studie.
Anotace anglicky
The article discusses two operas of whose uniquely preserved scores come from the property of Count Johann Adam Questenberg. In Opera Anagilda, which was still considered problematic work Riccardo Broschi been proven authorship of Antonio Gaetano Pampani. Librettist of this work was Antonio Zaniboni, not Girolamo Gigli. Several arias from that score was then also taken up the score Alessandro in Persia from Pier Domenico Paradies, which deals with the second part of the article.
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 15:55