VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 474 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41. ISBN 978-80-210-7574-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti
Název česky Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti
Název anglicky Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára ULIČNÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslav JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, 474 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW full text Munispace
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00081376
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7574-0
Klíčová slova česky strategie učení; strategie užívání jazyka; sekvence strategií; shluky strategií; řečové dovednosti; jazykové úlohy; úspěšnost řešení úloh; angličtina jako cizí jazyk
Klíčová slova anglicky learner strategies; language use strategies; strategy sequences; strategy clusters; language skills; language tasks; achievement in language tasks; English as a foreign language
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 6. 2017 14:11.
Anotace
Monografie prezentuje výsledky výzkumu žákovských strategií (především strategií užívání jazyka) uplatňovaných při učení se angličtině jako cizímu jazyku na konci základního vzdělávání. Žáky deklarované používání strategií je dáno do souvislosti s indikátory jejich vzdělávacích výsledků, jako jsou skóre z úloh KET na úrovni A2 či známka z anglického jazyka. Strategie a úspěšnost řešení úloh jsou zkoumány u řečových dovedností čtení, poslech, mluvení a psaní a v kontextu dalších proměnných, jako jsou učební a výkonová motivace, styly učení či podpora strategií učitelem. Smíšený výzkum kombinuje dotazníky, didaktický test a volné písemné výpovědi žáků o používaných strategiích při řešení úloh. Výzkumný vzorek zahrnuje 462 žáků 9. ročníku z 16 škol náhodného výběru v Jihomoravském kraji.
Anotace anglicky
The monograph presents research into learner strategies (above all language use strategies) in English as a foreign language at the end of compulsory education (ISCED2) in the Czech Republic. The strategy use declared by students was analysed in relation to indicators of their language achievement (KET tasks´ scores, grade in English etc.). Strategies and achievement were measured for the language skills listening, reading, speaking, and writing; and in the context of other variables, like learning motivation, learning styles or teacher´s strategy support. Mixed methods design combined questionnaires, knowledge test and written open statements about strategies used in tasks’ solving. The probability sample consisted of 462 students of the 9th grade of 16 schools.
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaVNázev: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:31