PERUTKOVÁ, Jana. Die für den Heiligen Grab bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jhs. zwischen Mähren, Wien und Pressburg. In Vom Aschermittwoch zum Heiligen Grab. Passion und Theater im Barock, Wien, 21-22 April 2015. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Die für den Heiligen Grab bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jhs. zwischen Mähren, Wien und Pressburg
Název česky Sepolkra určená pro provozování u Božího hrobu v 1. pol. 18. stol. mezi Moravou, Vídní a Bratislavou
Název anglicky Sepolcri designed for presentation at the Holy Sepulchre in the 1st half 18th century. between Moravia, Vienna and Bratislava
Autoři PERUTKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vom Aschermittwoch zum Heiligen Grab. Passion und Theater im Barock, Wien, 21-22 April 2015, 2015.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085517
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Sepolkro; Oratorium; Boží Hrob; Morava; Vídeň; Bratislava; Questenberg
Klíčová slova anglicky Sepolcro; Oratorio; Tomb of God; Moravia; Vienna; Bratislava; Questenberg
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 23. 3. 2016 16:10.
Anotace
In dem Beitrag war Blick auf die Rezeption von Sepolcro-Libretti geworfen, die teilweise von unterschiedlichen Orden (insbesondere von Oratorianern, Kapuzinern und Augustiner Chorfrauen) zur Aufführung gebracht wurden. Zudem konnte sie durch Quellenforschungen im Archiv von Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) nachweisen, dass im mährischen Jaroměřice/Jarmeritz als semi-theatrale Aufführungen vor dem Heiligen Grab anzunehmen sind. Wie eng ist das „Wiener Sepolcro“ also zu definieren? Sollte als übergeordnete Bezeichnung für entsprechende Darbietungen (unabhängig von ihrem formalen Aufbau) eventuell „Passionsoratorium“ gewählt werden?
Anotace česky
Příspěvek se zabýval definicí termínu sepolkro a jeho relevancí v 1. pol. 18. stol., a to především ve Vídni (provozování v rámci různých řádů), ale také na Moravě a částečně též v Bratislavě.
Anotace anglicky
In the contribution view was thrown of Sepolcro librettos, which were partly of different religious (especially Oratorians, Capuchins and Augustinian) brought to the stage. In addition, she was able to prove through source research in the archives of Johann Adam Graf von Questenberg (1678-1752) that are assumed to be semi-theatrical performances before the Holy grave in Moravian Jaroměřice / Jarmeritz. How close is the "Wiener Sepolcro" So to define? If (regardless of their formal structure) as overarching term for corresponding performances may "Passion Oratorio" be chosen?
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:05