ŘEHULKA, Evžen. Fenomén transferu při studiu psychologie. In Učíme psychologii/Teaching psychology. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fenomén transferu při studiu psychologie
Název česky Fenomén transferu při studiu psychologie
Název anglicky Transfer phenomenon while studying psychology
Autoři ŘEHULKA, Evžen.
Vydání Učíme psychologii/Teaching psychology, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky transfer; interference; výuka psychologie
Klíčová slova anglicky transfer; interference; Teaching psychology
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 4. 1. 2016 21:43.
Anotace
Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků.
Anotace anglicky
Transfer (transfer) in psychology understood as the effect of previously learned forms of behavior (skills, knowledge) for the acquisition of equipment and other forms of behavior. Transfer is connected with the issue formative influence learning. Psychology as a science attractive arouses students' great interest and expectation, and it is helpful to know how it enhances cognitive or personality. Orientation research, we found that teaching psychology is focused mainly on conceptual knowledge, fewer monitors relations with other subjects and a minimum of personality is concerned with the use of psychological knowledge.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:16