ŘEHULKA, Evžen. Fenomén transferu při studiu psychologie (Transfer phenomenon while studying psychology). In Učíme psychologii/Teaching psychology. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fenomén transferu při studiu psychologie
Name in Czech Fenomén transferu při studiu psychologie
Name (in English) Transfer phenomenon while studying psychology
Authors ŘEHULKA, Evžen.
Edition Učíme psychologii/Teaching psychology, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) transfer; interference; výuka psychologie
Keywords in English transfer; interference; Teaching psychology
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 4/1/2016 21:43.
Abstract
Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků. Transfer (přenos) se v psychologii chápe jako vliv dříve naučené formy chování (dovednosti, vědomosti) na osvojování a vybavování jiné formy chování. Transfer je spojen s otázkou formativního působení učení. Psychologie jako atraktivní vědecká disciplína vzbuzuje u studentů velký zájem a očekávání a je užitečné vědět, jak je obohacuje kognitivně či osobnostně. Orientačními výzkumy jsme zjistili, že výuka psychologie je orientovaná hlavně na znalosti pojmů, méně sleduje mezipředmětové vztahy a minimálně se zabývá osobnostním využitím psychologických poznatků.
Abstract (in English)
Transfer (transfer) in psychology understood as the effect of previously learned forms of behavior (skills, knowledge) for the acquisition of equipment and other forms of behavior. Transfer is connected with the issue formative influence learning. Psychology as a science attractive arouses students' great interest and expectation, and it is helpful to know how it enhances cognitive or personality. Orientation research, we found that teaching psychology is focused mainly on conceptual knowledge, fewer monitors relations with other subjects and a minimum of personality is concerned with the use of psychological knowledge.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:51