Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1322850, author = {Šindelková, Monika and Plucková, Irena}, address = {Brno}, booktitle = {XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015.}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015}, editor = {Hana Cídlová (ed.)}, keywords = {Misconception; Mistaken belief; Concept; Idea of pupil; Classes; Concept map; Term protection}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7996-0}, note = {Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.}, pages = {209-219}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Nejčastější miskoncepty žáků základních škol vycházející z pojmu ochrana v chemickém kontextu}, url = {https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1322850 AU - Šindelková, Monika - Plucková, Irena PY - 2015 TI - Nejčastější miskoncepty žáků základních škol vycházející z pojmu ochrana v chemickém kontextu PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021079960 N1 - Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0. KW - Misconception KW - Mistaken belief KW - Concept KW - Idea of pupil KW - Classes KW - Concept map KW - Term protection UR - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780 L2 - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780 N2 - Každý žák si přináší ze svého každodenního života mnoho osobních zkušeností a představ. Tyto představy o různých pojmech a tématech mohou být někdy mylné či naprosto špatné. Pro shrnutí těchto mylných představ používáme komplexní pojem miskoncepce (miskoncept). Miskoncept je chápán jako mylné pojetí, mylná představa. Vyskytuje se v souvislosti s chybnými žákovými představami a chybným pojetím učiva či jedna z podob pojetí učiva žáky. V průběhu výuky na žáka nepůsobí pouze učitel, ale i žákovi představy a zkušenosti, které si žák přináší ze svého okolí. Učitelé by měli s těmito představami umět pracovat a snažit se u žáků mylné představy napravit. Součástí tohoto příspěvku je nejenom literární rešerše problematiky miskonceptů, ale především výsledky výzkumného šetření provedeného na žácích osmých a devátých ročníků devíti základních škol. Cílem výzkumného šetření pak bylo zmapování nejčastějších miskonceptů souvisejících s pojmem ochrana v chemickém kontextu učiva. ER -
ŠINDELKOVÁ, Monika and Irena PLUCKOVÁ. Nejčastější miskoncepty žáků základních škol vycházející z pojmu ochrana v chemickém kontextu (The most common misconceptions of primary school pupils associated with the term protection in the chemical context). Online. In Hana Cídlová (ed.). \textit{XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.–21. 5. 2015.}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p.~209-219. ISBN~978-80-210-7996-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015.
|