PTÁČEK, Petr. Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole (Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School). In XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Name in Czech Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole
Name (in English) Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School
Authors PTÁČEK, Petr.
Edition XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Chemické názvosloví, anorganická chemie, mnemotechnické pomůcky
Keywords in English Chemical nomenclature, inorganic chemistry, mnemonics
Changed by Changed by: Mgr. Petr Ptáček, Ph.D., učo 23751. Changed: 25/2/2016 12:23.
Abstract
Prezentace popisuje metodu využití mnemotechnických pomůcek při výuce anorganického názvosloví v rámci výuky chemie 8. ročníku základní školy. Jako jeden z klíčových aspektů rozebírá vliv mnemotechnických pomůcek na pochopení názvoslovných principů. V příspěvku je uveden výzkum založený na porovnání klasifikačního hodnocení žáků vyučovaných anorganické názvosloví s použitím mnemotechnických pomůcek a žáků vyučovaných klasickými pedagogickými postupy bez mnemotechnických pomůcek.
Abstract (in English)
The presentation describes a method of using mnemonics for teaching inorganic nomenclature within chemistry teaching 8th grade elementary school. As one of the key aspects analyzes the impact of mnemonics to understand nomenclatural principles. The paper gives a survey based on a comparison of final grade pupils taught inorganic terminology using mnemonics and pupils taught by traditional teaching methods without mnemonics.
PrintDisplayed: 27/7/2024 13:55