RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v prostředí komunit : intenzita a podmínky mezigeneračního učení (Intergenerational learning in the communities : the intensity and conditions of intergenerational learning). In ICOLLE - Mezinárodní konferecerence celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně, 15.-16. 9. 2015, Brno. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mezigenerační učení v prostředí komunit : intenzita a podmínky mezigeneračního učení
Name (in English) Intergenerational learning in the communities : the intensity and conditions of intergenerational learning
Authors RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition ICOLLE - Mezinárodní konferecerence celoživotního vzdělávání, Mendelova univerzita v Brně, 15.-16. 9. 2015, Brno, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00081436
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) mezigenerační učení; komunita; obsah mezigeneračního učení; podmínky mezigeneračního učení
Keywords in English intergenerational learning; community; content of intergenerational learning; conditions of intergenerational learning
Tags mzok, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Changed: 23/3/2016 09:39.
Abstract
Příspěvek se věnuje sociálnímu prostředí komunit, konkrétně pak mezigeneračnímu učení v komunitách. Cílem je zjistit, jaké obsahy jsou v rámci tohoto druhu učení v komunitách předávány a jaké podmínky k tomu učící a učící se mají. Příspěvek je součástí projektu Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích a je dílčím výsledkem kvantitativní části projektu.
Abstract (in English)
The paper deals with the social environment of communities, specifically intergenerational learning communities. The goal is to determine what the contents are under this kind of learning in communities passed and what conditions for learning, and learning to be. The contribution is part of the project Intergenerational learning in different social environments and the partial result of the quantitative part of the project.
Links
GA13-07234S, research and development projectName: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Czech Science Foundation, Intergenerational Learning in Various Social Environments
PrintDisplayed: 6/7/2024 13:37