TOMKOVÁ, Kateřina. A Chapter from Academic Oracy : Oral Presentations in English. In 10th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies, The Department of English and American Studies, Masaryk University and The Czech Association for the Study of English (CZASE), 5.-7. 2. 2015, Brno. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Chapter from Academic Oracy : Oral Presentations in English
Autoři TOMKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 10th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies, The Department of English and American Studies, Masaryk University and The Czech Association for the Study of English (CZASE), 5.-7. 2. 2015, Brno, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00085820
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky akademická mluva; ústní prezentace v angličtině u nerodilých mluvčích; záludnosti
Klíčová slova anglicky academic oracy; oral presentations in English by non-native speakers; pitfalls
Štítky rivok
Změnil Změnil: Jeffrey Alan Vanderziel, B.A., učo 37043. Změněno: 6. 4. 2016 12:45.
Anotace
In the academia generally and at institutions such as the host department, oral presentations in English are made on a daily basis, at occasions such as classes, lectures, staff and post-graduate students' sessions, dissertation defences, conferences and guiding foreign visitors around the University/city/campus. The author, over the 28 years of her teaching practice, has witnessed a great increase in the active oral use of English and at the same time, fossilisation of certain die-hard erroneous speech habits. The objective of this paper is to list the most recurrent ones, offer ways of eradicating them and ask the audience to come up with ideas and expertise in this matter. Certainly, the immediate oral utterance is the result of the presenter's overall capacity speaking his/her second (or third, fourth) language, and implications of this research will largely be methodological. The mistakes (or, to be more positive, suggestions for improvement) will fall into the following categories: - The preparation stage (if applicable) - Confidence and rapport to the audience - Amount and dynamics of information - Technicalities - Pronunciation and the use of voice - Grammar - Vocabulary - The biggest mistake of all: losing oneself.
Návaznosti
MUNI/A/1246/2014, interní kód MUNázev: Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III (Akronym: NDALLR3)
Investor: Masarykova univerzita, Nové směry v anglofonním jazykovědném a literárním výzkumu III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:09