HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK and Sylva VINKLOVÁ. Učební pomůcky ve výuce technické grafiky (Teaching aids for the teaching of technical graphics). Trendy ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2015, vol. 8, 1/2015, p. 125-131. ISSN 1805-8949.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učební pomůcky ve výuce technické grafiky
Name (in English) Teaching aids for the teaching of technical graphics
Authors HODIS, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr VYBÍRAL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Sylva VINKLOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Trendy ve vzdělávání, Olomouc, Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2015, 1805-8949.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00085853
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Technical drawing; first-angle projection; design; didactic technology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D., učo 249325. Changed: 14/3/2016 11:37.
Abstract
Vědecká studie se věnuje problematice učebních pomůcek používaných v technické grafice a konstruování. Jsou porovnány komerční učební pomůcky a originální navržené řešení k procvičování pravoúhlého promítání v prvním kvadrantu. V článku je popsána metodika práce s učební pomůckou (zobrazovacím koutem) a postoje studentů a žáků k dané výuce.
Abstract (in English)
This scientific studies is focused on problem of educational aids and instruments used in subjects of technical graphics and design. Commercial teaching aids are compared with original solutions designed for practice to the first-angle projection. The contribution describes the work methodology with teaching aids (display area) and the attitudes of students and pupils.
PrintDisplayed: 15/5/2024 01:58