JAGOŠOVÁ, Lucie. Inkluzivní vzdělávání v muzeu (Inclusive learning in the museum). In Múzeum ako forma edukácie v spoločnosti. Banská Bystrica: Zväz múzeí na Slovensku, Múzeum SNP Banská Bystrica, 2015, p. 79-89. ISBN 978-80-89514-36-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluzivní vzdělávání v muzeu
Name (in English) Inclusive learning in the museum
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Banská Bystrica, Múzeum ako forma edukácie v spoločnosti, p. 79-89, 11 pp. 2015.
Publisher Zväz múzeí na Slovensku, Múzeum SNP Banská Bystrica
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00085880
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-89514-36-6
Keywords (in Czech) sociální inkluze; muzeum; návštěvníci; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní muzejní pedagogika
Keywords in English social inclusion; museum; visitors; special needs; inclusive museum pedagogy
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 6/3/2016 15:28.
Abstract
Sociální a edukační funkce představuje jeden z hlavních úkolů práce muzea. Spočívá mimo jiné v zajištění fyzické a smyslové dostupnosti muzea. Tedy nejen v odstranění bariér, ale i v koncipování edukačních aktivit s ohledem na speciální potřeby návštěvníků. Příspěvek vymezuje základní pojmy a charakterizuje skupiny návštěvníků se speciálními vzdělávacími potřebami. Závěrečná část textu konkretizuje aktuální stav problematiky v českém prostředí.
Abstract (in English)
Social and educational function is one of key tasks of museum work. It also means arranging of physical and sensual accessibility of museum, not only eliminating of barriers but conception of educative activities reflecting special needs of museum visitors. Paper characterize basic terminology and visitor groups with special needs. Final part of text specifies actual state of problematic in Czech environment.
PrintDisplayed: 4/6/2024 21:04