JAGOŠOVÁ, Lucie. Psychologické aspekty muzejní edukace (Psychological aspects of museum education). Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2015, 12 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Psychologické aspekty muzejní edukace
Name in Czech Psychologické aspekty muzejní edukace
Name (in English) Psychological aspects of museum education
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie.
Edition 12 pp. 2015.
Publisher Metodické centrum muzejní pedagogiky
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) muzejní edukace; muzejní psychologie; neuromuzeologie
Keywords in English museum education; museum psychology; neuromuseology
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Changed: 18/2/2016 12:37.
Abstract
Text se zaměřuje na klíčové psychologické aspekty, které pro vykonávání své profese ve vztahu k návštěvníkům, ostatním kolegům i sobě samému muzejní pedagog potřebuje teoreticky znát a prakticky ovládat. Cílem textu je poskytnout podněty k osvojení základních psychologických pojmů a jevů, zejména z oblasti pedagogické, vývojové a sociální psychologie a duševní hygieny. Text akcentuje přímou využitelnost poznatků do muzejně-pedagogické praxe.
Abstract (in English)
Paper aims to key psychological aspects necessary for professionals in museum education for their relation to museum audiences, colleagues and themselves, to know theoretically and use practically. Text provides key impulses in the field of applied psychological disciplines, especially in pedagogical, developmental, social and health psychology. Paper prefere the direct applicability of findings into museum educational practice.
PrintDisplayed: 5/7/2024 15:39