KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA. Reverse Logistics: The Difference between Service and Manufacturing Industry. In Levent Altinay and Surya Poudel. Enhancing Customer Experience in the Service Industry: A Global Perspective. 1. vyd. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. s. 103-130. ISBN 1-4438-8496-0. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reverse Logistics: The Difference between Service and Manufacturing Industry
Autoři KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Newcastle upon Tyne, Enhancing Customer Experience in the Service Industry: A Global Perspective, od s. 103-130, 28 s. 2016.
Nakladatel Cambridge Scholars Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00087772
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 1-4438-8496-0
Klíčová slova anglicky reverse logistics; service business; drivers; commitment; attitude
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 14. 1. 2016 11:40.
Anotace
This chapter examines reverse logistics management in services and presents some managerial issues of service companies concerning reverse logistics in comparison to manufacturing companies. The data were collected through personal interviews. The findings reveal several differences between reverse logistics in services compared to other industries. Specifically, we found that reverse logistics of services is driven substantially more often by issues surrounding customer relationships and marketing concerns, while corporate responsibility, concern for the environment, government regulation and cost reduction are more frequently drivers introduced by managers of manufacturing companies. Services, particularly in small-sized companies, are more innovative in their reverse logistics policies and the impact of reverse logistics on profitability is perceived substantially higher in comparison to manufacturers. Results show that reverse logistics in services might be very promising area of research which can help enrich the current knowledge of reverse logistics in general. This paper has both managerial and theoretical implications for extending the existing knowledge gap of reverse logistics in services.
Návaznosti
GA13-14704S, projekt VaVNázev: Řízení zpětných toků jako prostředek tvorby hodnoty
Investor: Grantová agentura ČR, Řízení zpětných toků jako prostředek tvorby hodnoty
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:07