D
2015
Marketingové partnerství v řízení destinace
ŠAUER, Martin
Basic information
Original name
Marketingové partnerství v řízení destinace
Name (in English)
Collaborative marketing in destination management
Authors
ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, XVIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, p. 681-690, 10 pp. 2015
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/15:00085993
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
Destinační marketing; spolupráce; legitimita
Keywords in English
Destination marketing; collaboration; legitimacy
V originále
Článek se zabývá problematikou spolupráce v oblasti marketingových aktivit destinací cestovního ruchu. Přináší přehled různých teoretických přístupů k vysvětlení nutnosti společné spolupráce různých aktérů cestovního ruchu v destinaci. V této souvislosti představuje komunitně a korporátně orientované modely vzájemné spolupráce. Specifickou pozornost věnuje mikroekonomickým důvodům zásahu státu do procesů destinačního marketingu. V závěru jsou uvedená východiska aplikována na prostředí švýcarského cestovního ruchu, a to jak v teoretické, tak praktické rovině.
In English
This article deals with the issue of cooperation in the field of destination marketing activities. It introduces several theoretical approaches to illustrate the necessity of collaboration among various stakeholders in a destination. The mutual collaboration can follow either community- or corporate-based models. The text also looks closely on microeconomic reasons that make governments interfere in destination marketing processes. Eventually, the above mentioned theoretical grounds are tired and tested on the model of Swiss tourism.
Links
MUNI/A/1250/2014, interní kód MU | Name: Tourism Destination Governance a jeho aplikace v praxi ČR (Acronym: TDG) | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 19/11/2024 17:26