D 2015

Marketingové partnerství v řízení destinace

ŠAUER, Martin

Basic information

Original name

Marketingové partnerství v řízení destinace

Name (in English)

Collaborative marketing in destination management

Authors

ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, XVIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, p. 681-690, 10 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14560/15:00085993

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-7861-1

UT WoS

000358536300091

Keywords (in Czech)

Destinační marketing; spolupráce; legitimita

Keywords in English

Destination marketing; collaboration; legitimacy
Změněno: 10/2/2017 08:41, Ing. Martin Šauer, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá problematikou spolupráce v oblasti marketingových aktivit destinací cestovního ruchu. Přináší přehled různých teoretických přístupů k vysvětlení nutnosti společné spolupráce různých aktérů cestovního ruchu v destinaci. V této souvislosti představuje komunitně a korporátně orientované modely vzájemné spolupráce. Specifickou pozornost věnuje mikroekonomickým důvodům zásahu státu do procesů destinačního marketingu. V závěru jsou uvedená východiska aplikována na prostředí švýcarského cestovního ruchu, a to jak v teoretické, tak praktické rovině.

In English

This article deals with the issue of cooperation in the field of destination marketing activities. It introduces several theoretical approaches to illustrate the necessity of collaboration among various stakeholders in a destination. The mutual collaboration can follow either community- or corporate-based models. The text also looks closely on microeconomic reasons that make governments interfere in destination marketing processes. Eventually, the above mentioned theoretical grounds are tired and tested on the model of Swiss tourism.

Links

MUNI/A/1250/2014, interní kód MU
Name: Tourism Destination Governance a jeho aplikace v praxi ČR (Acronym: TDG)
Investor: Masaryk University, Category A