k 2015

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

BARTOŠKOVÁ, Jana, Radomír MAGER, Michaela HROMANÍKOVÁ, Jitka VOKURKOVÁ, Ivan SUCHÁNEK et. al.

Basic information

Original name

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

Name in Czech

Dvířkový lalůček jako efektivní rekonstrukce při léčbě hluboké elektrické popáleniny části ruky u 2,5 letého chlapce – kazuistika

Name (in English)

Doors flap as an effective reconstruction in the treatment of deep electrical burns of the hand at the 2.5-year-old boy - case report

Authors

BARTOŠKOVÁ, Jana, Radomír MAGER, Michaela HROMANÍKOVÁ, Jitka VOKURKOVÁ, Ivan SUCHÁNEK and Martin FIALA

Edition

XX. výroční konference Společnosti popáleninové medicíny, 2015

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-7875-8

Keywords (in Czech)

Lalok, elektrická popálenina, rekonstrukce, ranné dětství

Keywords in English

Flap, electrical burns, reconstruction, early childhood
Změněno: 17/1/2016 22:23, MUDr. Radomír Mager, Ph.D.

Abstract

V originále

Ruce jsou velmi komplikovanou anatomickou částí lidského těla s mnoha důležitými funkcemi, jimiž člověk vstupuje do interakce s okolím. Mezi funkce ruky patří funkce manipulační, smyslová, komunikační a opěrná. U dítěte cvičí především smysly, rozvíjí paměť, fantazii, myšlení, řeč, působí i na city a pomáhají vytvářet povahu dítěte. Ruce používáme většinou automaticky a bezmyšlenkovitě, ale i vědomě k sebeobsluze, k práci, k potěšení sebe i druhých. Nejvíce si je však a jejich funkci uvědomujeme, až když nás bolí, nebo když jim něco schází. Touto kazuistikou bychom chtěli připomenout význam ruky u dítěte a seznámit vás s naší zkušeností s rekonstrukcí ruky dvířkovým lalokem v ranném dětském věku.

In Czech

Ruce jsou velmi komplikovanou anatomickou částí lidského těla s mnoha důležitými funkcemi, jimiž člověk vstupuje do interakce s okolím. Mezi funkce ruky patří funkce manipulační, smyslová, komunikační a opěrná. U dítěte cvičí především smysly, rozvíjí paměť, fantazii, myšlení, řeč, působí i na city a pomáhají vytvářet povahu dítěte. Ruce používáme většinou automaticky a bezmyšlenkovitě, ale i vědomě k sebeobsluze, k práci, k potěšení sebe i druhých. Nejvíce si je však a jejich funkci uvědomujeme, až když nás bolí, nebo když jim něco schází. Touto kazuistikou bychom chtěli připomenout význam ruky u dítěte a seznámit vás s naší zkušeností s rekonstrukcí ruky dvířkovým lalokem v ranném dětském věku.