Detailed Information on Publication Record
2015
Experiments in the Development of Gifted Students in Science
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Experiments in the Development of Gifted Students in Science
Name in Czech
Experimenty ve rozvoji přírodovědně nadaných žáků
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Wroclaw, Problemy dydaktyki fizyki, p. 129-136, 8 pp. Problemy dydaktyki fizyki, 3, 2015
Publisher
Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wroclawskiego
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00086033
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-83-7977-153-0
Keywords (in Czech)
rozvoj; nadání; experimenty; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
development; giftedness; experiments; science education.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:07, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The chapter presents research results of main roles of experiments in the support of gifted students: identification, motivation, and development of giftedness. Design-based research is the appropriate research method for this research of intrinsic motivation and the development of giftedness by a use of IBSE.
In Czech
Kapitola prezentuje výstupy výzkumu hlavních rolí experimentů v podpoře nadaných žáků: identifikaci, motivaci a rozvoj nadaných žáků. Konstrukční výzkum je vhodnou výzkumnou metodou pro tento výzkum vnitřní motivace a rozvoj nadání s využitím IBSE.