C 2015

Experiments in the Development of Gifted Students in Science

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Experiments in the Development of Gifted Students in Science

Name in Czech

Experimenty ve rozvoji přírodovědně nadaných žáků

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Wroclaw, Problemy dydaktyki fizyki, p. 129-136, 8 pp. Problemy dydaktyki fizyki, 3, 2015

Publisher

Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wroclawskiego

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00086033

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-83-7977-153-0

Keywords (in Czech)

rozvoj; nadání; experimenty; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

development; giftedness; experiments; science education.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 18:07, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

The chapter presents research results of main roles of experiments in the support of gifted students: identification, motivation, and development of giftedness. Design-based research is the appropriate research method for this research of intrinsic motivation and the development of giftedness by a use of IBSE.

In Czech

Kapitola prezentuje výstupy výzkumu hlavních rolí experimentů v podpoře nadaných žáků: identifikaci, motivaci a rozvoj nadaných žáků. Konstrukční výzkum je vhodnou výzkumnou metodou pro tento výzkum vnitřní motivace a rozvoj nadání s využitím IBSE.