TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Experiments in the Development of Gifted Students in Science. In A. Krajna, L. Ryk, K. Sujak-Lesz. Problemy dydaktyki fizyki. Wroclaw: Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wroclawskiego. p. 129-136. Problemy dydaktyki fizyki, 3. ISBN 978-83-7977-153-0. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Experiments in the Development of Gifted Students in Science
Name in Czech Experimenty ve rozvoji přírodovědně nadaných žáků
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Wroclaw, Problemy dydaktyki fizyki, p. 129-136, 8 pp. Problemy dydaktyki fizyki, 3, 2015.
Publisher Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wroclawskiego
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086033
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-7977-153-0
Keywords (in Czech) rozvoj; nadání; experimenty; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English development; giftedness; experiments; science education.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 26/2/2017 18:07.
Abstract
The chapter presents research results of main roles of experiments in the support of gifted students: identification, motivation, and development of giftedness. Design-based research is the appropriate research method for this research of intrinsic motivation and the development of giftedness by a use of IBSE.
Abstract (in Czech)
Kapitola prezentuje výstupy výzkumu hlavních rolí experimentů v podpoře nadaných žáků: identifikaci, motivaci a rozvoj nadaných žáků. Konstrukční výzkum je vhodnou výzkumnou metodou pro tento výzkum vnitřní motivace a rozvoj nadání s využitím IBSE.
PrintDisplayed: 23/4/2024 08:22