HORÁKOVÁ, Jana. The Tiller Girls - Robotic Performance. Dancing Ornament of Post-Industrial Society. In International Music Conference MUSICA NOVA XI. MULTIMEDIALITA : interdisciplinární aspekty soudobé hudby, 29. 11.-2. 12. 2015, Brno. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Tiller Girls - Robotic Performance. Dancing Ornament of Post-Industrial Society
Název česky Tillerova děvčata - robotické performance. Tančící ornament postindustriální společnosti
Autoři HORÁKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání International Music Conference MUSICA NOVA XI. MULTIMEDIALITA : interdisciplinární aspekty soudobé hudby, 29. 11.-2. 12. 2015, Brno, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00089269
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Tillerova děvčata; robotické performance; Louis-Philippe Demers; Siegfried Kracauer; osnament masy; Vilém Flusser; znějící obraz, který pracuje
Klíčová slova anglicky the Tiller Girls; robotic performance; Louis-Philippe Demers; Siegfried Kracauer; mass ornament; Vilém Flusser; sounding image that works
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 19. 3. 2017 19:57.
Anotace
In 2009, Louis-Philippe Demers along with his collaborators created robotic stage production “The Tiller Girls. All meet the stage”. The title refers to the name of the most famous dance group of the beginning of the 20th century. However, if the John Tiller’s girls fascinated an audience with their perfectly synchronized movements in the chorus line dancing, the robotic performers’ movements remind us of a group of dancers who come together to improvise without any ambition to perfectly re-produce choreography. While Siegfried Kracauer identified in the dance of the Tiller Girls the mirroring of the Industrial age (The Mass Ornament). In the movement of the Demers’ robotic performers, there can be recognised the pattern of post-industrial production, with reference to Vilem Flusser’s description of intelligent instruments production (Our Shrinking). Thus, the paper will focus on Demers’ robotic performance as an ornament of postindustrial artistic production. The possibility of using Flusser’s general theory of gesture as an aesthetics and poetics of postindustrial creative production will be proposed.
Anotace česky
V roce 2009 vytvořil Louis-Philippe Demers spolu se svými spolupracovníky robotické performance "The Tiller Girls. All meet the stage." Název díla odkazuje ke známé taneční skupině začátku 20. století. Avšak zatímco Tillerova děvčata udivovala publikum dokonale synchronizovaným pohybem (chorus-line dancing), pohyby robotických performerů připomínají spíše skupinu tanečníků, kteří se sešli, aby společně improvizovali bez ambice na dokonalou reprodukci choreografie. Zatímco S. Kracauer rozpoznal v tanci Tillerových děvčat odraz průmyslového věku (Ornament mas), v tanci Demersových robotů můžeme rozpoznat vzorec postindustriální produkce (s odkazem na popis produkce prostřednictvím inteligentních nástrojů od Viléma Flussera, viz Our Shrinking). Příspěvek se zaměřil na Demersovo robotické performance jako ornament postindustriální produkce Flusserova obecná teorie gesta byla v tomto kontextu představena jako estetika a poetika postindustriální kreativní praxe, dobře aplikovatelná při interpretaci tohoto typu produkce.
Návaznosti
MUNI/A/1179/2014, interní kód MUNázev: Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II.
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně, část II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 17:50