a 2015

Nanočástice ve výuce chemie

PRŮDEK, Dominik and Luděk JANČÁŘ

Basic information

Original name

Nanočástice ve výuce chemie

Name in Czech

Nanočástice ve výuce chemie

Name (in English)

Nanoparticles in the chemistry education

Authors

PRŮDEK, Dominik and Luděk JANČÁŘ

Edition

Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8038-6

Keywords (in Czech)

nanočástice; výuka; chemie; analytická chemie

Keywords in English

nanoparticles; education; chemistry; analytical chemistry
Změněno: 29/2/2016 15:07, doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.

Abstract

V originále

Problematika nanočástic je v současné době velmi aktuální a vysoce atraktivní oblastí obecného zájmu. Vzhledem k této skutečnosti je nezbytné zařazení problematiky nanočástic do výuky některých předmětů jako je chemie, biomedicína, molekulární biologie, optika, chemická syntéza a analýza aj. V oblasti výuky chemie na PdF MU se jedná zejména o předměty Analytická chemie nebo Aplikovaná chemie a moderní metody chemického výzkumu, jejichž inovovanou náplní je učivo o nanočásticích, jejich rozdělení, syntéze, využití a analýze a detekci analytickými a instrumentálními metodami.

In English

Problems of nanoparticles are in the present a very attractive field of the general interest. With respect to this reality the inclusion of the problems of nanoparticles into the education of several subjects, such as chemistry, biomedicine, molecular biology, optics, chemical synthesis and analysis, is quite necessary. In the chemistry education on the PdF MU it concern especially subjects of Analytical chemistry and Applied chemistry and modern methods of the chemical research, whose innovated content is the schoolwork about nanoparticles, their distribution, synthesis, use and analysis and detection using analytical and instrumental methods.