Detailed Information on Publication Record
2015
Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?
DOBROVOLNÁ, AlenaBasic information
Original name
Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?
Name in Czech
Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?
Name (in English)
Interactive Whiteboard in English Lessons at Lower-secondary Schools: Good Servant or a Bad Master?
Authors
Edition
Komenský, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 0323-0449
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Interaktivní tabule; učitel; žák; formy interakce; komunikace; komunikační aktivity; ústní interakce
Keywords in English
Interactive whiteboard; teacher; learner; forms of interaction; communication; communicative activities; oral interaction
Tags
Reviewed
Změněno: 9/8/2016 13:59, Dana Nesnídalová
V originále
Článek přináší některé z výsledků disertačního výzkumu vyučování angličtiny s interaktivní tabulí na druhém stupni základních škol. Popisuje zejména zjištění týkající se organizace práce v hodině, ve které je toto médium využíváno, a s tím související příležitosti k procvičování komunikace a ústní interakce v cílovém jazyce.
In English
The article brings some of the results of the dissertation research in teaching English with an interactive whiteboard at lower-secondary schools. It mainly describes the findings about organization of classes in which this medium is being utilized and in connection with this issue opportunities for practicing communication and oral interaction are being dealt with.