J 2015

Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?

DOBROVOLNÁ, Alena

Basic information

Original name

Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?

Name in Czech

Interaktivní tabule v hodinách angličtiny na 2. stupni ZŠ: dobrý sluha, nebo zlý pán?

Name (in English)

Interactive Whiteboard in English Lessons at Lower-secondary Schools: Good Servant or a Bad Master?

Edition

Komenský, Brno, Masarykova univerzita, 2015, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Interaktivní tabule; učitel; žák; formy interakce; komunikace; komunikační aktivity; ústní interakce

Keywords in English

Interactive whiteboard; teacher; learner; forms of interaction; communication; communicative activities; oral interaction

Tags

Reviewed
Změněno: 9/8/2016 13:59, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Článek přináší některé z výsledků disertačního výzkumu vyučování angličtiny s interaktivní tabulí na druhém stupni základních škol. Popisuje zejména zjištění týkající se organizace práce v hodině, ve které je toto médium využíváno, a s tím související příležitosti k procvičování komunikace a ústní interakce v cílovém jazyce.

In English

The article brings some of the results of the dissertation research in teaching English with an interactive whiteboard at lower-secondary schools. It mainly describes the findings about organization of classes in which this medium is being utilized and in connection with this issue opportunities for practicing communication and oral interaction are being dealt with.