MAZÁČOVÁ, Pavlína. Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu). Online. In Stasselová, Silvia; Kmeťová, Jitka; Gábrišová, Henrieta. INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania. Bratislava: Spolok slovenských knihovníkov a knižníc, 2015, s. 257-270. ISBN 978-80-89586-08-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Název anglicky Methodology lessons of information education at Masaryk University in Brno (with emphasis pedagogical constructivism)
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bratislava, INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania, od s. 257-270, 14 s. 2015.
Nakladatel Spolok slovenských knihovníkov a knižníc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00086113
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-89586-08-0
Klíčová slova česky informační gramotnost; informační vzdělávání; konstruktivismus; lektor; Masarykova univerzita; pedagogika; vysokoškolská knihovna; vzdělávání
Klíčová slova anglicky information literacy; information education; constructivism; lecturer; Masaryk University; Education; College Library; Pedagogy
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 6. 4. 2016 13:18.
Anotace
Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání – Karta semináře.
Anotace anglicky
Libraries are now increasingly seen as an institution actively learning, which increases the demands on the level of pedagogical skills trainers. The paper presents an example of the methodology of information education in university libraries, reflecting the transition model of information literacy, which together with the methodology established in the Center of Information Education at Masaryk University in Brno. The methodology emphasizes pedagogical paradigm as a useful lessons in information education didactic constructivism and other elements and activating teaching approaches that support student centered learning. The paper also presents a methodology for the application of information education tool - Card lesson.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUNázev: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 16:39