k 2015

Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb

HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ and Jana VESELÁ

Basic information

Original name

Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb

Name (in English)

Using of research in counselling practise, how arise innovation in counselling

Authors

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka FERDANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana VESELÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Vzdělávání a výzkum v oblasti kariérového poradenství na vysokých školách, Euroguidance a FF MU, 19. 11. 2015, Brno, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00086119

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vysokoškolské poradenství; inovace; potřeby studentů vysokých škol

Keywords in English

counselling at college; innovation; needs of college students

Tags

Změněno: 23/3/2016 16:27, Mgr. Marie Skřivanová

Abstract

V originále

Příspěvek si klade za cíl představit dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované, které vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace poradenských služeb.

In English

The aim of this paper is to present intermediate results of a qualitative research dealing with the needs of college students. The qaulitative research was realized by students of Masaryk university, who have used the services of the Career and Counselling Centre MU. Counseling services should be patterned on the needs of the target group. We concern with two types of needs that we identified from the statements of respondents.

Links

MUNI/A/1219/2014, interní kód MU
Name: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A