Detailed Information on Publication Record
2015
Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Jitka FERDANOVÁ and Jana VESELÁBasic information
Original name
Využití výzkumu v poradenské praxi, aneb jak se rodí inovace poradenských služeb
Name (in English)
Using of research in counselling practise, how arise innovation in counselling
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka FERDANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana VESELÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Vzdělávání a výzkum v oblasti kariérového poradenství na vysokých školách, Euroguidance a FF MU, 19. 11. 2015, Brno, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00086119
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vysokoškolské poradenství; inovace; potřeby studentů vysokých škol
Keywords in English
counselling at college; innovation; needs of college students
Změněno: 23/3/2016 16:27, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Příspěvek si klade za cíl představit dílčí výstupy z kvalitativního výzkumného šetření potřeb vysokoškoláků provedeného mezi studenty Masarykovy univerzity, kteří využili služeb Kariérního nebo poradenského centra MU. Protože poradenské služby by měly reagovat na aktuální potřeby cílové skupiny, budeme věnovat pozornost dvěma typům potřeb, které jsme identifikovaly z výpovědí našich respondentů. Jedná se o potřeby nevyjadřované a vyjadřované, které vznikají v různých obdobích studia na vysoké škole. Popisem nevyjadřovaných a vyjadřovaných potřeb vymezíme prostor pro inovace poradenských služeb.
In English
The aim of this paper is to present intermediate results of a qualitative research dealing with the needs of college students. The qaulitative research was realized by students of Masaryk university, who have used the services of the Career and Counselling Centre MU. Counseling services should be patterned on the needs of the target group. We concern with two types of needs that we identified from the statements of respondents.
Links
MUNI/A/1219/2014, interní kód MU |
|