NOVÁKOVÁ, Eva. Sebehodnocení žáků primární školy jako součást řešení matematické úlohy (Self-evaluation of primary school pupils as a part of the process of solving mathematical task). Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: Verbum, 2015, vol. 14, No 2, p. 160-164. ISSN 1336-2232.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sebehodnocení žáků primární školy jako součást řešení matematické úlohy
Name (in English) Self-evaluation of primary school pupils as a part of the process of solving mathematical task
Authors NOVÁKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Ružomberok, Verbum, 2015, 1336-2232.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00086124
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sebehodnocení; nestandardní úloha; řešení; žák primární školy
Keywords in English self-evaluation; non-standard task; solution; primary school pupils
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Changed: 21/3/2016 09:26.
Abstract
Analýza žákovských řešení nestandardních úloh poskytuje řadu cenných informací pro teorii i praxi edukace. V článku uvádíme výsledky výzkumné sondy, zaměřené na obecnější problematiku metakognice. Byl učiněn pokus o zjištění úrovně sebehodnocení jako součásti procesu řešení úloh ve spojitosti s mírou úspěšnosti řešení žáků primární školy. Úlohy byly vybrány ze soutěžního testu kategorie Klokánek (Ecolier), určeného pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ, který byl zadán v rámci soutěže Matematický klokan.
Abstract (in English)
Analysis of student's solutions of non-standard tasks provides a lot of valuable information for the theory and practice of education. In the article the results of a research probe relating to more general issues of metacognition are presented. An attempt was made to determine the level of self-evaluation as part of the process of solving problems in connection with a success rate of solutions of primary school pupils. Tasks were selected from a test of the Klokánek (Ecolier) category of Mathematical Kangaroo competition, designated for pupils of the 4th and 5th grade of elementary school.
PrintDisplayed: 1/9/2024 20:03