BOČKOVÁ, Hana. Cestopis K. Haranta jako završení předchozí tradice záznamů putování (The travelogue by K. Harant as the completion of the preceding records). In Kerulová, Marta; Lauková, Silvia. Kontinuita a miera kreativity. 1st ed. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra, SR. p. 9-19. ISBN 978-80-558-0915-1. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cestopis K. Haranta jako završení předchozí tradice záznamů putování
Name (in English) The travelogue by K. Harant as the completion of the preceding records
Authors BOČKOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Nitra, Kontinuita a miera kreativity, p. 9-19, 11 pp. 2015.
Publisher Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra, SR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60206 Specific literatures
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00086169
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-558-0915-1
Keywords (in Czech) Mandeville; O. Prefát z Vlkanova; K. Harant; tradice cestopisu do Svaté země
Keywords in English Mandeville; O. Prefát of Vlkanov; K. Harant; tradition of the travelogue to Holy Land
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Hana Bočková, Dr., učo 91. Changed: 10/12/2019 15:06.
Abstract
Článek sleduje vývoj literární reflexe duchovních aspektů cestování do Svaté země. V cestopisech doby raného novověku (o. Prefát a zejména K. Harant) sleduje metody, jimiž je pomocí autentického prožitku i využití literárních zdrojů tento duchovní rozměr v textu zachycen.
Abstract (in English)
The article analyses the development of literary reflection of the spiritual aspects of travelling to the Holy Land. It follows in the travelogues of the Early Modern period (O. Prefat and namely K. Harant) the methods used to capture spiritual dimension in the text by the help of authentic experience and use of literary resources.
PrintDisplayed: 19/4/2024 01:37