SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK and Jan KREJČÍ. Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z (Downtime learning as a teaching method for the generation Z). In 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Name in Czech Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Name (in English) Downtime learning as a teaching method for the generation Z
Authors SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK and Jan KREJČÍ.
Edition 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody
Keywords in English Downtime learning; natural sciences; learning methods
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 15/12/2023 18:56.
Abstract
Nové mobilní technologie a měnící se chování dětí závislých na internetovém připojení dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Výuka pomocí mobilních zařízení se nemusí odehrávat jen ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jak prostojové učení realizovat v přírodních vědách.
Abstract (in English)
New mobile technologies and the changing behavior of children dependent on an Internet connection give rise to the question of whether pupils of generation Z need new teaching methods. Training using mobile devices may not only take place at school or at a designated homework time, but whenever a pupil has a downtime, i.e. at the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper is based on research presented ways to implement downtime learning in the sciences.
PrintDisplayed: 18/7/2024 14:17