Detailed Information on Publication Record
2015
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK and Jan KREJČÍBasic information
Original name
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Name in Czech
Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z
Name (in English)
Downtime learning as a teaching method for the generation Z
Authors
Edition
9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody
Keywords in English
Downtime learning; natural sciences; learning methods
Changed: 15/12/2023 18:56, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Nové mobilní technologie a měnící se chování dětí závislých na internetovém připojení dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Výuka pomocí mobilních zařízení se nemusí odehrávat jen ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jak prostojové učení realizovat v přírodních vědách.
In English
New mobile technologies and the changing behavior of children dependent on an Internet connection give rise to the question of whether pupils of generation Z need new teaching methods. Training using mobile devices may not only take place at school or at a designated homework time, but whenever a pupil has a downtime, i.e. at the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper is based on research presented ways to implement downtime learning in the sciences.