k 2015

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

SLÁDEK, Petr, Jan VÁLEK and Jan KREJČÍ

Basic information

Original name

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

Name in Czech

Prostojové učení jako výuková metoda pro generaci Z

Name (in English)

Downtime learning as a teaching method for the generation Z

Edition

9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Prostojové učení; přírodní vědy; výukové metody

Keywords in English

Downtime learning; natural sciences; learning methods
Changed: 15/12/2023 18:56, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

Nové mobilní technologie a měnící se chování dětí závislých na internetovém připojení dávají vznik otázce, zda pro žáky generace Z není potřeba připravit nové výukové metody. Výuka pomocí mobilních zařízení se nemusí odehrávat jen ve škole nebo v čase vyhrazeném domácí přípravě, ale kdykoliv, kdy má žák časový prostoj, tj. na zastávce autobusu, čekání ve frontě, při jízdě dopravním prostředkem. V příspěvku jsou na základě výzkumného šetření uvedeny možnosti jak prostojové učení realizovat v přírodních vědách.

In English

New mobile technologies and the changing behavior of children dependent on an Internet connection give rise to the question of whether pupils of generation Z need new teaching methods. Training using mobile devices may not only take place at school or at a designated homework time, but whenever a pupil has a downtime, i.e. at the bus stop, waiting in line, driving means of transport. The paper is based on research presented ways to implement downtime learning in the sciences.