Monografie prezentuje výsledky výzkumu ustavování a  uspořádání mocenských vztahů ve výuce studentů učitelství, kteří se při své dlouhodobé praxi ocitají ve školních třídách coby nastávající učitelé. Autoři vycházejí z tradiční teorie relační moci Frenche a Ravena a na základě videonahrávek vyučovacích hodin, rozhovorů se studenty učitelství, jejich reflektivních deníků z praxí a dotazníkového šetření výuky studentů učitelství prostřednictvím výpovědí žáků popisují, jak studenti učitelství v interakci se žáky pracují s legitimní, donucovací, odměňovací, expertní a referenční mocí. Kniha představuje typické situace, s nimiž jsou studenti učitelství při své praxi konfrontováni, a může tak sloužit budoucím učitelům stejně jako těm, kdo je na tuto dráhu připravují. Z POSLUCHÁRNYZA KATEDRUKateřinaVlčková,KateřinaLojdová,JosefLukas,JanMareš, Mocenskévztahyve výucestudentůučitelstvíZuzana Šalamounová,TomášKohoutek,JarmilaBradová,StanislavJežek Z POSLUCHÁRNY ZA KATEDRU Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství Kateřina Vlčková, Kateřina Lojdová Josef Lukas, Jan Mareš Zuzana Šalamounová, Tomáš Kohoutek Jarmila Bradová, Stanislav Ježek Masarykova univerzita Brno 2015