B
2015
Média v pohybu: K proměně současných českých publik
MACEK, Jakub
Basic information
Original name
Média v pohybu: K proměně současných českých publik
Name (in English)
Media on Move: On The Transformation of the Current Czech Audiences
Authors
MACEK, Jakub (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 136 pp. Media, 2015
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14230/15:00081511
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
Media studies; audience studies; media audiences; mass media; new media; digital media; theory of structuration
V originále
Kniha shrnuje zjištění autorova tříletého výzkumného projektu "Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí". V návaznosti na kvalitativní a kvantitativní šetření a s oporou v Giddensově teorii strukturace se věnuje čtyřem základním dimenzím transformace současných českých mediálních publik: (1) dematerializaci mediálních obsahů a s ní související fragmentaci mediálních praxí a změně vztahů mezi členy mediálních publik a producenty mediálních obsahů, (2) sílící mediatizaci každodennosti a sociálních interakcí, (3) proměnám ve vztahu členů publika ke sdílenému veřejnému a politickému prostoru a (4) časoprostorové proměně každodenního života.
In English
This book presents the research findings from a three-year project entitled “New and Old Media in Everyday Life: Media audiences in the time of transformational media usage”. Utilizing qualitative and quantitative insights and drawing upon Anthony Giddens’ Theory of Structuration, the author identifies four primary dimensions to the evolving transformation of current Czech media audiences: (1) the dematerialization of media content linked with the increased fragmentation of media-related practices as well as transforming relations between audiences and media producers, (2) the increasing mediatization of everyday life and social interactions, (3) notable shifts in audiences' attitude towards shared public and political spheres and (4) a spatiotemporal transformation of everyday life.
Links
GP13-15684P, research and development project | Name: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí | Investor: Czech Science Foundation, New and old media in everyday life: media audiences at the time of transforming media uses |
|
Displayed: 9/11/2024 06:19