2015
Tourism destination governance - a case study of Francie, Rennes
HOLEŠINSKÁ, Andrea a Dorota PRIEČINSKÁZákladní údaje
Originální název
Tourism destination governance - a case study of Francie, Rennes
Autoři
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí) a Dorota PRIEČINSKÁ (703 Slovensko, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 6. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 10. - 11. září 2015 [CD-ROM], od s. 80-87, 8 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00086219
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-8117-8
Klíčová slova anglicky
tourism destination governance; cooperation; networks
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 2. 2016 16:20, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
Anotace
V originále
The concept of tourism destination governance proceeds from the concept of corporate governance and it is based on managing a destination by network. This means that tourism stakeholders are involved in the process of managing (decision-making process and controlling). The key aspect of the concept is network, precisely cooperation – interaction between private and public sector, and necessary coordination. The paper verifies the knowledge of the concept of tourism destination governance (e.g. Beritelli, Bieger & Laesser, 2007) on the case study of Rennes destination management organization, and moreover presents suggestions dealing with the conditions in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/A/1250/2014, interní kód MU |
|