Detailed Information on Publication Record
2015
Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích
GULOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích
Name (in English)
Student Teaching Practice – Multicultural Lesson at Schools and Other Institutions
Authors
Edition
první. Brno, 305 pp. 2015
Publisher
MUNIPRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8119-2
Keywords (in Czech)
Multikulturní výchova; škola; žáci; studenti; předsudky; aktivity; učitelé; multikulturní lekce
Keywords in English
Multicultural education; school; pupils; students; prejudice; activities; teachers; lessons
Změněno: 9/3/2016 15:48, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Publikace nabízí autentické záznamy multikulturních lekcí, které v uplynulých letech realizovaly týmy studentů v prostředí škol a dalších zařízení. Cílem implementace těchto lekcí do školního prostředí je otevření témat multikulturní výchovy prostřednictvím aktivizačních prvků, dramatické výchovy a her. Jedná se o lekce, které vytvořili studenti pod garancí pedagogů v rámci profesní praxe. Studentům se nabízí zajímavá profesní zkušenost získaná ve školním prostředí. Lekce mají význam v oblasti podpory inkluze ve škole.
In English
The publication presents authentic records from multicultural lessons that have been taught by student teams at schools and other institutions. The goal of the implementation of these lessons in schools is to open the topics of multicultural education by means of activation devices, drama education and games. The lessons were created by students under the supervision of their teachers as part of their teaching practice. The students are presented with an interesting professional experience in the school environment. The lessons contribute in terms of support of inclusion at schools.