c 2015

Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích

GULOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích

Name (in English)

Student Teaching Practice – Multicultural Lesson at Schools and Other Institutions

Authors

Edition

první. Brno, 305 pp. 2015

Publisher

MUNIPRESS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-8119-2

Keywords (in Czech)

Multikulturní výchova; škola; žáci; studenti; předsudky; aktivity; učitelé; multikulturní lekce

Keywords in English

Multicultural education; school; pupils; students; prejudice; activities; teachers; lessons
Změněno: 9/3/2016 15:48, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace nabízí autentické záznamy multikulturních lekcí, které v uplynulých letech realizovaly týmy studentů v prostředí škol a dalších zařízení. Cílem implementace těchto lekcí do školního prostředí je otevření témat multikulturní výchovy prostřednictvím aktivizačních prvků, dramatické výchovy a her. Jedná se o lekce, které vytvořili studenti pod garancí pedagogů v rámci profesní praxe. Studentům se nabízí zajímavá profesní zkušenost získaná ve školním prostředí. Lekce mají význam v oblasti podpory inkluze ve škole.

In English

The publication presents authentic records from multicultural lessons that have been taught by student teams at schools and other institutions. The goal of the implementation of these lessons in schools is to open the topics of multicultural education by means of activation devices, drama education and games. The lessons were created by students under the supervision of their teachers as part of their teaching practice. The students are presented with an interesting professional experience in the school environment. The lessons contribute in terms of support of inclusion at schools.