GULOVÁ, Lenka. Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích (Student Teaching Practice – Multicultural Lesson at Schools and Other Institutions). první. Brno: MUNIPRESS, 2015, 305 pp. ISBN 978-80-210-8119-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Studentské profesní praxe - multikulturní lekce ve školách a dalších institucích
Name (in English) Student Teaching Practice – Multicultural Lesson at Schools and Other Institutions
Authors GULOVÁ, Lenka.
Edition první. Brno, 305 pp. 2015.
Publisher MUNIPRESS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-8119-2
Keywords (in Czech) Multikulturní výchova; škola; žáci; studenti; předsudky; aktivity; učitelé; multikulturní lekce
Keywords in English Multicultural education; school; pupils; students; prejudice; activities; teachers; lessons
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Changed: 9/3/2016 15:48.
Abstract
Publikace nabízí autentické záznamy multikulturních lekcí, které v uplynulých letech realizovaly týmy studentů v prostředí škol a dalších zařízení. Cílem implementace těchto lekcí do školního prostředí je otevření témat multikulturní výchovy prostřednictvím aktivizačních prvků, dramatické výchovy a her. Jedná se o lekce, které vytvořili studenti pod garancí pedagogů v rámci profesní praxe. Studentům se nabízí zajímavá profesní zkušenost získaná ve školním prostředí. Lekce mají význam v oblasti podpory inkluze ve škole.
Abstract (in English)
The publication presents authentic records from multicultural lessons that have been taught by student teams at schools and other institutions. The goal of the implementation of these lessons in schools is to open the topics of multicultural education by means of activation devices, drama education and games. The lessons were created by students under the supervision of their teachers as part of their teaching practice. The students are presented with an interesting professional experience in the school environment. The lessons contribute in terms of support of inclusion at schools.
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:27