Detailed Information on Publication Record
2015
Studentské profesní praxe – možnosti aktivizace seniorů
GULOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Studentské profesní praxe – možnosti aktivizace seniorů
Name (in English)
Student Teaching Practice – Possibilities of senior activation
Authors
Edition
Brno, 2015
Publisher
MUNIPRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-8147-5
Keywords (in Czech)
Studenti; senioři;, aktivizace; ageismus; mezigenerační soužití; podpora; spolupráce
Keywords in English
Students; seniors; activation; ageism; intergeneration life; support; cooperation
Změněno: 9/3/2016 15:45, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Publikace nabízí autentické reflexe profesních praxí studentů, kteří v průběhu posledních let vytvořili aktivizační programy směřované k seniorům a to zejména do zařízení pro seniory. Jedná se o praxi realizovanou v rámci magisterského studia. Studenti měli možnost vytvořit program pro jednotlivce nebo i skupiny a v rámci platné legislativy nabídnout seniorům spektrum nejrůznějších aktivit a činností. Současně se jim nabízí možnost profesního růstu, zajímavá a přínosná zkušenost v rámci podpory a aktivizace seniorů.
In English
The publication presents authentic reflections of teaching practice of students who have created in the past years activation programmes focused on seniors and especially senior care facilities. It involves practice performed as part of master’s study. The students had the option to create a programme for individuals or groups and, as far as current legislature allows them, to offer the seniors a spectrum of various activities. Also, it offers them the possibility of professional growth, interesting and enriching experience in support and activation of seniors.