C 2015

Výzvy a perspektivy vývoje učebních pomůcek pro tzv. "malé slovanské jazyky v novém tisíciletí (několik poznámek k e-learningu při výuce bulharštiny na Masarykově univerzitě v Brně)

KREJČOVÁ, Elena

Basic information

Original name

Výzvy a perspektivy vývoje učebních pomůcek pro tzv. "malé slovanské jazyky v novém tisíciletí (několik poznámek k e-learningu při výuce bulharštiny na Masarykově univerzitě v Brně)

Name (in English)

Challenges and perspectives of development of the teaching materials for the so-called "small" Slavic languages in the new millennium (a few notes on e-learning in teaching Bulgarian at Masaryk University, Brno)

Authors

KREJČOVÁ, Elena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Aktuální problémy současné slavistiky: jazyk - literatura - kultura - politika, p. 375-382, 8 pp. 2015

Publisher

Galium

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/15:00086254

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-905336-5-3

Keywords (in Czech)

výuka jihoslovanských jazyků; bulharština pro cizince; e-learning

Keywords in English

teaching South Slavic languages; Bulgarian for foreigners; e-learning

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2016 11:14, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

V originále

Text prezentuje jak tradice ve výuce jihoslovanských jazyků, tak i jeden nový aspekt ve výuce bulharského jazyka pro studenty Masarykovy univerzity, konkrétně e-learning. Zaměřuje se na specifické aspekty e-learningu, na jeho přednosti a slabá místa a na přínos pro vyučovací proces bulharštiny pro neoborové studenty na Masarykově univerzitě v Brně.

In English

The paper presents the traditions in teaching South Slavonic and especially Bulgarian language at Masaryk university. It points also a new aspect in teaching small Slavonic languages for foreigners at the Faculty of Arts at Masaryk university - the e-learning. It shows the specific aspects of the e-learning, its advantages and disadvantages, the possibilities to integrate in the university philological teaching and the contribution to the study process of Bulgarian for foreigners for non-specialist students at Masaryk university in Brno.