ŠEĎOVÁ, Klára and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem (Student participation in communication as a product of teacher-student interaction). Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, vol. 5, No 3, p. 75-94. ISSN 1804-526X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žákovská participace na komunikaci jako produkt interakcí mezi učitelem a žákem
Name (in English) Student participation in communication as a product of teacher-student interaction
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2015, 1804-526X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/15:00081527
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) výuková komunikace; žákovská participace; školní úspěšnost; Pygmalion efekt
Keywords in English classroom communication; student participation; student performance; Pygmalion effect
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 30/3/2016 14:06.
Abstract
Studie si klade za cíl prozkoumat, zda způsob interakce mezi učitelem a žákem ovlivňuje žákovskou participaci na výukové komunikaci.
Abstract (in English)
Goal of this study is to explore whether the way of teacher-student interaction influences student's participation in classroom communication.
Links
GA13-23578S, research and development projectName: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Czech Science Foundation, Teacher and pupils in dialogic teaching
PrintDisplayed: 19/7/2024 14:49