Informační systém MU
KAŇOVSKÁ, Lucie a Eva TOMÁŠKOVÁ. Trends in Customer Services and Interfunctional Coordination by Manufacturers. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. Nizozemí: Elsevier, 2015. s. 677-682. ISSN 1877-0428.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Trends in Customer Services and Interfunctional Coordination by Manufacturers
Autoři KAŇOVSKÁ, Lucie (203 Česká republika) a Eva TOMÁŠKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Nizozemí, Procedia - Social and Behavioral Sciences, od s. 677-682, 6 s. 2015.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14220/15:00086291
Organizační jednotka Právnická fakulta
ISSN 1877-0428
Klíčová slova anglicky Customer services; Interfunctional coordination (IFC); Market orientation; Manufacturers of electrical equipment; Manufactures of electronic component; Czech Republic.
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 11. 3. 2016 10:08.
Anotace
The purpose of the paper is to describe the most important trends by manufacturers producing electric equipment and electronic components in the Czech Republic. We focus on customer services and interfunctional coordination (IFC), part of market orientation. We prepared questionnaire in the form of the Likert scale. Sixty companies participated in our research. The crucial trends in customer services are: (1) New products are developed, tested and improved according to customer needs; (2) Respondents clearly understand strategic importance and benefits of providing customer services; (3) Provided products are both delivered in time and in very good technical conditions according to customer orders; (4) Respondents enable repeated using products by help of after-sale service, renovation or refurbishing items for their customers. The crucial trends in IFC are: some companies have gaps in (1) information coordination; (2) gaining and analysing information about external environment; (3) and attitude of their workers towards a company.
Zobrazeno: 5. 10. 2022 13:44