W 2015

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ

Basic information

Original name

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

Name (in English)

Implications of attachment theory and research for educators (organizace workshopu)

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/15:00081538

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

citová vazba; výchova; vzdělávání

Keywords in English

attachment theory; education
Změněno: 31/1/2016 16:20, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Organizace workshopu na téma: Citová vazba (attachment) byla Johnem Bowlbym definována jako „trvalé emoční pouto, charakterizované potřebou vyhledávat a udržovat blízkost s určitou osobou, zejména v podmínkách stresu“. Teorie citové vazby byla primárně formulována k vysvětlení utváření a funkce vazby mezi dítětem a jeho pečovatelem v raných fázích vývoje (Bowlby, 1969/1982, česky 2010), nicméně poskytuje dobrá východiska pro pochopení dopadů raných sociálních vztahů i na kognitivněemocionální schopnosti dítěte v pozdějším věku. Teorie citové vazby může poskytnout také dobrá východiska pro predikci nejen schopnosti dítěte se adaptovat na školní prostředí a sociální vztahy v něm, ale je vhodným rámcem pro posuzování okolností vzniku školní neúspěšnosti a problematických sociálních vztahů v třídním kolektivu. (přednášející: Tomo Umemura)

In English

Worskhop organisation about attachement theory and its research and their implication for educators (lecturer: Tomo Umemura)

Links

GA13-24456S, research and development project
Name: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Czech Science Foundation, Power in the classes taught by student teachers