Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1333883, author = {Horká, Hana and Vystrčilová, Petra}, address = {Křtiny}, booktitle = {Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015}, editor = {Lenka Danielová, Josef Schmied}, keywords = {quality of education; nature; culture; biophiled orientation of education; teacher’s subjective theories; ideological dimension of curricula; research}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Křtiny}, isbn = {978-80-7509-287-8}, pages = {225-236}, publisher = {Mendelova univerzita v Brně}, title = {Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1333883 AU - Horká, Hana - Vystrčilová, Petra PY - 2015 TI - Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky PB - Mendelova univerzita v Brně CY - Křtiny SN - 9788075092878 KW - quality of education KW - nature KW - culture KW - biophiled orientation of education KW - teacher’s subjective theories KW - ideological dimension of curricula KW - research N2 - Kvalita výuky je z didaktického pohledu záležitostí reflexe, orientované na cíle, obsah, metodickou (strukturní) a vztahovou dimenzi výuky. Při respektování komponent a charakteristik zakládajících kvalitu výuky se autorky zaměřují na subjektivní teorie učitele jako proměnnou v procesu výuky. Sledují cílové hodnoty v intencích kvalitního vzdělávání, které vycházejí z jiného/nového náhledu na přírodu a kulturu a představují ideovou dimenzi kurikula v rámci řešené problematiky. Po zdůvodnění a vymezení hlavních atributů předkládají výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat subjektivní teorie vybrané skupiny učitelů o tzv. biofilní orientaci vzdělávání a zjistit, jak se tyto teorie promítají ve výuce. Byla použita technika strukturování konceptů vycházející z polostrukturovaného rozhovoru. Deskripce subjektivních teorií jako výsledek zmapování způsobů přemýšlení učitele o přírodě a kultuře v kontextu výuky je posuzován nejen z hlediska psychodidaktické transformace, ale především z perspektivy ontodidaktické, tj. porozumění ideové strukturaci obsahu v oborech. ER -
HORKÁ, Hana a Petra VYSTRČILOVÁ. Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky. In Lenka Danielová, Josef Schmied. \textit{Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015}. Křtiny: Mendelova univerzita v Brně, 2015, s.~225-236. ISBN~978-80-7509-287-8.
|